Søg på Supplement
SUPPLEMENT presse Serviceekspert: Arbejdsglæde og god service er to sider af samme sag

Serviceekspert: Arbejdsglæde og god service er to sider af samme sag

Arbejdsglæde og god service er to sider af samme sag, mener Hanne Boutrup, der her er blevet interviewet til Personaleweb. Læs hele artiklen her og få gode råd omkring service, og hvordan det hænger tæt sammen med arbejdsglæde.

Gode råd omkring service

1. Hvilke forventninger har borgeren?
Hvad vil I gerne have, at borgerne skal tænke mene og tro, når de går derfra? Når I er kommet frem til det, så skal I tilpasse adfærden derefter.

2. De dårlige oplevelser skal parkeres
Tanker og følelser styrer vores adfærd, derfor skal de dårlige oplevelser parkeres og ikke dyrkes.

3. God service er en investering
At bruge tid på god service er en god investering. Ikke nok med at borgerene bliver glade, så er god service også tæt forbundet med arbejdsglæde.

4. Service skal være velment og ikke forceret
Service er ikke bare noget, vi smører på, det skal komme indefra, det skal være velment. Det er ikke nok at lave en servicemanual og så sætte den over på hylden eller på websitet. Service foregår mellem mennesker. Det er måden, vi gør tingene på.

5. Service er en svær disciplin
Tag alvorligt, at service ikke bare er noget, man kan. Hvis det var så nemt, var der flere, der gjorde det.