Søg på Supplement
SUPPLEMENT presse Udflytningsramte arbejdspladser bør fokusere på videndeling

Udflytningsramte arbejdspladser bør fokusere på videndeling

Regeringen har besluttet at flytte et historisk stort antal offentlige arbejdspladser fra hovedstaden til det, der på stenbroen omtales som Udkantsdanmark. Over 10 procent, omkring 3.900 hele eller dele af statslige styrelser, der i dag har til huse i hovedstadsområdet flytter netop til 38 byer på tværs af det danske land.

Hvordan undgår man så at tabe den kostbare viden, de medarbejdere ligger inde med? Den viden, der er altafgørende for, at den enkelte styrelse effektivt kan fortsætte med at løse opgaver for borgerne?

For at finde svar på dette, har vi taget en snak med Line Sander, direktør og underviser i kursusvirksomheden SUPPLEMENT. Line Sander har års erfaring med blandt andet videndeling og sidemandsoplæring og har tidligere været involveret i udflytninger. Hun er derfor den rette at spørge for at blive klogere på de vidensmæssige udfordringer ved den største samlede udflytning i Danmark nogensinde.

Det er der kommet en spændende artikel ud af. Læs hele artiklen her.