Søg på Supplement
SUPPLEMENT presse Serviceekspert: Arbejdsglæde og god service er to sider af samme sag

Serviceekspert: Arbejdsglæde og god service er to sider af samme sag

Arbejdsglæde og god service er to sider af samme sag, mener Hanne Boutrup, der er blevet interviewet til Personaleweb. Se hendes 5 gode råd opsummeret her.

Gode råd omkring service

1. Hvilke forventninger har borgeren?
Hvad vil I gerne have, at borgerne skal tænke mene og tro, når de går derfra? Når I er kommet frem til det, så skal I tilpasse adfærden derefter.

2. De dårlige oplevelser skal parkeres
Tanker og følelser styrer vores adfærd, derfor skal de dårlige oplevelser parkeres og ikke dyrkes.

3. God service er en investering
At bruge tid på god service er en god investering. Ikke nok med at borgerene bliver glade, så er god service også tæt forbundet med arbejdsglæde.

4. Service skal være velment og ikke forceret
Service er ikke bare noget, vi smører på, det skal komme indefra, det skal være velment. Det er ikke nok at lave en servicemanual og så sætte den over på hylden eller på websitet. Service foregår mellem mennesker. Det er måden, vi gør tingene på.

5. Service er en svær disciplin
Tag alvorligt, at service ikke bare er noget, man kan. Hvis det var så nemt, var der flere, der gjorde det.

Hanne Boutrup er underviser på en række af SUPPLEMENTs kurser og foredrag, herunder arbejdsglæde-foredrag.

Denne hjemmeside anvender 3. parts cookies til huske dine indstillinger og til at registrere besøgsstatistik. Mere information

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk